PROHLÍDKA ŠKOLY

PROJEKTY

INFORMACE

NAPSALI O NÁS

4. ledna 2011 - ROVNOST - blanenský deník
Stolní tenis: křest stovkou mečbolů
Na čísle 171 se zastavil počet míčků, u nichž ruce na hlavou hráčů signalizovaly vítězný konec jednoho z utkání premiérového stolnětenisového turnaje v Rájci-Jestřebí. V nově otevřeném 
.........více 



"Alternativní systém hodnocení klíčových kompetencí žáků Gymnázia Rájec-Jestřebí"

 

Základní údaje o projektu: 

Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/01.0060
Operační program: Vzdělání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: 7.1 Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 7.1.1 Zvyšování kvality vzdělávání
Název výzvy: Jihomoravský kraj - Výzva č. 1 pro GP - oblast podpory 1.1.
Typ projektu: grantový
Finanční objem projektu: 1.881.960,20 Kč
Časový harmonogram: 25. 3. 2009 - 24. 3. 2011 
Cílová skupina: Studenti Gymnázia Rájec-Jestřebí a jejich vyučující

Cíl projektu:
1. Přizpůsobit alternativní hodnotící systém potřebám hodnocení klíčových kompetencí žáků při přecházení na ŠVP
2. Vytvořit systémový rámec pro určení hodnocených aktivit v jednotlivých předmětech
3. Vytvořit soubor testových úloh pro sestavování hodnotících testů za jednotlivé předměty. Testové úlohy by měly hodnotit nejenom vědomosti, ale také dovednosti a schopnosti žáků
4. Ověřit začlenění sebehodnocení žáků do celkového systému
5. Dále přizpůsobit internetovou aplikaci webnotes pro potřeby hodnocení klíčových kompetencí
6. Informovat odbornou i laickou veřejnost o možnostech alternativního způsobu hodnocení klíčových kompetencí
7. Zlepšit materiální vybavení školy pro možnost komunikace s rodiči žáků

Stručný obsah projektu:   
Naše škola využívá pro hodnocení žáků netradiční alternativní systém. Tento systém je založen na bodovém a procentuálním hodnocení aktivit a testu. Celý systém je propojen s informováním rodičů o výsledcích vzdělávání žáků prostřednictvím internetové aplikace webnotes. Se zaváděním ŠVP do praxe naší školy chceme náš hodnotící systém dále rozvíjet. Záměrem je rozpracovávat volbu aktivit k rozvoji klíčových kompetencí v jednotlivých předmětech, přizpůsobit webnotes potřebám našeho hodnocení a sestavit příručku testových úloh, které by nehodnotily pouze vědomosti, ale také dovednosti, pro jednotlivé předměty. Dále informovat laickou i odbornou veřejnost o netradičním systému hodnocení a také ověřit začlenění sebehodnocení žáků do celkového systému hodnocení. Projekt se týká žáků i učitelů Gymnázia Rájec-Jestřebí.

Klíčové aktivity projektu:
1. Vytvoření přehledu doporučených aktivit pro rozvoj klíčových kompetencí za jednotlivé předměty a jejich ověřování
2. Vytvoření příruček testových materiálů pro tvorbu testů k jednotlivým předmětům
3. Zkvalitnění informování rodičů a žáků o výsledcích vzdělávání a prezentace našeho hodnotícího systému
4. Ověření možnosti začlenění sebehodnocení do celkového systému hodnocení žáků

Přínos pro cílovou skupinu:
Žáci gymnázia budou mít nastavena přesná pravidla pro hodnocení rozvoje klíčových kompetencí. Budou moci porovnávat své vlastní hodnocení s hodnocením od vyučujících. Učitelé budou mít nastavený rámec pro hodnocení aktivit, budou vědět, které aktivity v jakých předmětech, ročnících a podle jakých kritérií mají hodnotit, budou mít vypracovaný systém testů pro hodnocení klíčových kompetencí. Žáci a jejich rodiče budou průběžně informováni o výsledcích vzdělávání prostřednictvím internetové aplikace webnotes.

 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY

vytvořeno banan.cz | administrace

| Redakční systém Web Bez starosti | výměna odkazů