PROHLÍDKA ŠKOLY

PROJEKTY

INFORMACE

NAPSALI O NÁS

4. ledna 2011 - ROVNOST - blanenský deník
Stolní tenis: křest stovkou mečbolů
Na čísle 171 se zastavil počet míčků, u nichž ruce na hlavou hráčů signalizovaly vítězný konec jednoho z utkání premiérového stolnětenisového turnaje v Rájci-Jestřebí. V nově otevřeném 
.........více 



Adaptační kurz

  • Termín konání: 2. 9. - 4. 9. 2010
  • Co je to za kurz: Kurz je prožitkový, duševní aktivity jsou vyváženy zábavným outdoorovým programem
  • Kdo jede: nově nastupující studenti a studenti třídy tercie a jejich třídní vyučující spolu s výchovnou poradkyní
  • Místo konání: rekreační středisko Relaxa Stará Ves - Žďárský Potok 64, Jeseníky
  • Maximální cena: 1500,- (bude vybíráno na začátku školního roku)
  • Co je zajištěno: strava 5x denně, pitný režim po celý den, ubytování, poskytnutí první pomoci zdravotníkem, úrazové pojištění
  • Třídní vyučující: Mgr. Petr Jančík
  • Výchovný poradce: Mgr. Kateřina Pernicová


Náplň kurzu:
Program je zajištěn specialisty neziskové organizace STAN (Special Team for Adventure in Nature) a má tedy výborné cenové podmínky. Cílem je zformovat nový třídní kolektiv a vytvořit dobrý vztah mezi třídním pedagogem a třídou. Kurz obsahuje hry na rozvoj týmu, odvahy a důvěry doplněné adrenalinovými aktivitami a dobrodružstvím.

Poznámka: Kurzu se lze plnohodnotně zúčastnit i s pohybovým a zdravotním omezením, fyzická zátěž je věcí dohody.

Atrakce
Vysokolanové centrum, bungee-trampolína, dvě lezecké stěny, umělá skála. Třešničkou na dortu pak může být "Skok do prázdna". Nesmíme zapomenout ani na jiné než lanové atrakace, takže na RELAXE je v programech zakomponován paintball, airsoft, lukostřelba a střelba ze vzduchovky.


Programová konstrukce adaptačního kurzu

kruhTvořivostní aktivity 
Ukázka jednotlivých výtvorů studentů, které dávají do kompletního celku, aby si uvědomili jak svoji jedinečnost, tak svoji náležitost k určité skupině, ke svojí třídě. Tyto cvičení rozvíjí fantazii studentů, protože se pracuje netradičními formami výtvarných technik. Zároveň takto vzniká originální dílo, které už nebude mít nikdy svoji přesnou kopii. Právě proto se pracuje s jednotlivými charaktery a vlastnostmi, které nakonec tvoří jeden celek. Techniky jsou zcela záměrně stavěné tak, aby i méně zdatný jedinec mohl vytvořit konkurenčně stejně srovnatelné dílo s těmi co udělají jeho spolužáci. Pocit sounáležitosti k určité skupině podporuje lepší spolupráci v teamu a tím odbourává zbytečně přehnané sebekritické myšlení, ale zároveň zachovává individualitu každého jedince. 


hraPsychosociální a dramatické hry
Tyto hry fungují na principu rozvoje komunikace mezi studenty, vnímání jejich osobností takových jací jsou, mají jim ukázat společné rysy, které je spojují. Vystavit je stresové situaci a zároveň hledat buď jednotlivě, nebo společně, řešení daných konkrétních příkladů. Odlehčují náročnost situací ze života a umožňují hledání jejich cest. Vystavují studenty konfliktním situacím a zpětně je rozebírají, formují, zdůvodňují a řeší. Odbourávají hranici osobního kontaktu v mezilidských vztazích a učí je být sám sebou v rámci norem naší společnosti.

 

lanoPrvky zážitkové pedagogiky 
Umožňují rozšíření obzoru kontrastními zkušenostmi daleko od všedního života, avšak se všedním vztahem, srovnáním sebe samého se skupinou, stejně jako se zkušenostmi s řešením konfliktů. Činnosti umožňují osobní rozvoj získáním hraničních zkušeností. K tomu náleží střetnutí s vlastním tělem, reflexe obvykle používaných vzorů rolí a způsobů chování, stejně jako vypořádávání se s ostatními méně známými formami života. Ke klíčovým principům "práce" se řadí: zdůraznění jednání a přímé zkušenosti proti "jen mluvení", aktivizace potřeb člověka a pomoc při jejich naplnění umožnění vzniku nových vztahů mezi účastníky a vedoucími.
 

 

lodPohybovky a ostatní hry 
Mají za úkol společnými silami i soutěžením mezi sebou, stmelit třídní kolektiv při psychicky méně náročných hrách, jejich úkolem je rovněž uvolnit atmosféru v "novém" celku. Vyplouvají nám na povrch osobnosti a charaktery jednotlivců při zvládání těchto činností. Jejich úkolem je především také, aby se studenti blíže poznali a seznámili, dozvěděli se o druhých nové a nové věci. 

 

 

  
 

 

vytvořeno banan.cz | administrace

| Redakční systém Web Bez starosti | výměna odkazů